ღ dömma utan man vet är som leva utan att andas

Folk dömmer utan att dom vet, folk säöger saker utan att tänka. har dom någonsin sagt saker och tänk "hon/han kanske tar illa upp när jag säger så" hahah noooo way! Folk kan gå och säga, fan va tjock och ful du är, men tänk på att det sårar, att det kan göra ont i en person, folk kan säga din jävla hora, men tar hon betalt? nej! folk kan säga shit va smal du är ät, det kanske h*n gör, men inte kan gå upp i vikt? folk kan säga fy fan kolla h*n där borta! samtidigt hon hör de tar hon åt sig direkt för hon hör det ofta.

folket idag är anledningen till att (oftast) ungdommar börjar skära sig, tar självmord, gör sig illa på andra sätt, mår dåligt, men tänker ni ett skit på de? nej! ni kan kalla er själv för mördare för ni dödar folket inifrån och ut när ni håller på såhär. är folk verkligen så missnöjda med sig själv så dom måste ge andra skit? är folk så besatta av bekreftelse att dom duger så dom måste trycka ner andra till botten? vad är målet med att hålla på som ni gör?

visst är jag själv inte oskyldig, jag har själv fått folk må dåligt, med vilje, inte för dom skulle må dåligt utan för att jag inte tänkte,och för attt orden bara slank ur mig, det kan fortfarande hända, men jag har börjat tänka på det nu, så inte jag själv kan ge mig skulden fall jag vet att personen senare mår dåligt. jag vill inte se folk må dåligt, jag vill inte göra folk illa. jag lider själv när jag vet att folk mår dåligt. läser jag en text som folk kanske har kommenterat med typ "emo" osv på, medans dom trycker ner sitter jag emd tårfyllda ögon och gåshud, thats me, liksom. eftersom jag själv mår dåligt så vet jag att det e svårt.

den senaste människan som ansågs va perfekt fästet på ett kors, men visst kalla du dig själv perfekt, tänk på de att där e alltid något du inte har som du önska du hade, så e de med alla här i världen, alla har inte allt, men alla har något, alla försöker med något, alla försöker göra något, vissa misslyckas och vissta lyckas bättre. Tänk männiksor, TÄNK!


Kommentarer
Postat av: MADDES

Igår kväll var jag på avskedsmiddag för en kompis. Hoppas du får en fin lördagkväll! Kram

2010-08-28 @ 17:45:00
URL: http://maddisenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0