ღ jag mådde bra då, men jag mår bätte nu

Som många här vet så har jag rökat (cannabis) innan, det va nu snart ett år sedan jag slutade med det och det är det bästa valet jag gjort och nog någonsin kommer göra!

Man mår som en gud undertiden man e väck, men efter åt, blir man nere, man får abbstinens osv osv, det va tackvare rökat jag fick min panikångest, som nu börjat försvinna när jag slutade upp med rökat, jag kan tänka och koncentera mig nu, visst man va koncentrerad som fan på saker man "snöa in" i, men man glömde de lika fort igen! Det e svårt ibland och man bara känner "oh va najs det hade varit med en holk nu" men jag ska inte göra de mer, jag ska klara mina problem, för utanför dörren väntar nya och vasd ska man då göra om man inte har rökat liksom?.. En dag står man ändå där, med dubbelt så många problem som man egentligen kunde varit utan om man taklat som med en gång.. Jag glömde mitt ex pga rökat, men det va ungefär ett år sen det tog slut mellan oss, men ändå kan jag tänka på han ibland, hade jg inte tagit bort känslorna med rökat så hade jag kanske sluppit de? inte för jag skulle kunna ta tillbaka han men ändå.. Jag äcklades av killar på den tiden.. Men det va inte det värsta, utan det allra värsta va tt jag sket i mina vänner, dom som brydde sig.. Cajsa, hon blev besviken på mig verkligen, och det vet jag! Jag sa till henne att inte röka mer, men en dag då vi va hos henne och chill kröka satt vi och snacka, då kände jag paniken komma och jag grät nästan när jag sa "Cajsa, jag har varit fruktansvärt dum.." Hon frågade ju såklart vad jag gjort, då berätta jag de, jag kände tårarna i ögonen av ångest och jag krama henne och sa förlåt, men hon sa bara att de inte va någon fara, men sen tog spriten bort de så vu tänkte inte mer på de, men det va nog det värsta, hon va den första personen jag hade sagt till att jag skulle sluta röka sen erkännt öga mot öga att jag gjort de, men jag kunde inte ljuga för henne, det gick inte! Jag visste att min vän, wirre, inte mådde alls bra, men så ville hon att jag skulle komma till henne en dag, men jag och min syster skulle till ngr polare och jag visste att där fanns röka, så jag ville bara dit, jag klarade mig inte utan det, sa någon nej blev jag helt yr i huvet och visste inte om jag skulle säga okej artigt eller skrika! Jag sökte mig dit jag visste att jag blev bjuden, MEN jag köpte aldrig själv! Jag va för snål för det.. Visst vi hade över feta dar i sommras, men det va på fel sätt.. När jag tänker på smaken, röken, lukten, känslan, flummet och allt, vänds min mage av suget, men jag står emot, jag klarar det! & det är inte alla som gör det faktiskit..

Nej, sluta puffa är verkligen något av det bästa jag gjort i hela mitt liv!


"som ett äktenskap jag skapade som inte fanns. / lägger ner med allt men jag är ändå samma man, har sagt det förr men fört nu jag fattar att jag kan, det som jag behövde, jag behöver inte längre, nej jag röker inte längre, oh shit, I have to be clean, svårare att sova men jag vänjer mig väl snart, klart som fan jag saknar det, och klart jag vill tillbax, en dimma som man sakapade, en morris när man vaknade. / Jag lägger ner med skiten, men jag älskar ändå weedet, men att tända hela tiden det gör kroppen väldigt sliten, nojjig för polisen måste gömma mig för svinen, nu så ser dom fingret och kan inte göra nått åt de. / ända mitt liv men ändå samma syn, på samma saker. / Saknar faktiskt livet men den tiden är fösvunnen, nu får andra rulla upp den, jag får bara känna lukten, måste säga nää hur svårt kan det va?





Chriss, sommaren -09
saknar som faaaan.. <3


Saknar <3


Kommentarer
Postat av: wirana

baby, du har klarat detta grymt bra. är stolt över dig raring (L)

2010-04-08 @ 22:09:02
Postat av: Moster J

Är så stolt över dig Pernilla! :o) <3

Du kommer självklart att klara detta!

2010-04-09 @ 10:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0