ღ döm inte från det för fluta.

för folk förändras och det gör du också!

Jag har aldrig varit den personen jag är idag, men det är pga det jag gjorde förr,
det e det som har gjort mig till den jag är idag.
Sommaren 2008, jag och två kompisar åkte in till malmö, och vad som inte var ovanligt för mig på den tiden, (men jag försökte sluta), snattade vi, men min kompis väska pep så jag och hon blev tagna, jag hade pårecis fyllt 16 så jag fick en anmälan och blev förhörd och sånt, men jag hade turen som kom undan så lätt, pga att jag såg söt& snäll ut..  det va även första gången jag fick åka polisbil pga ett brott, som jag begått..
Våren 2008 rökade weed första gången, dock bara 4 bloss, men jag ville testa, jag ville känna kicken, eftersom jag visste många som hade hållt på med det så tänkte jag att det måste va en skön kick. 
Sommaren 2009 blev jag hookt, jag fastna i skiten och sökte mig till dom jag visste hade, dom som bjöd, eftersom jag va för snål för att köpa själv. Det rulla på, men jag träffa en kille och jag lovade han att sluta, även om han själv gjorde det, han fick mig att inse värdigheten i att vara ren igen, men när det tog slut mellan oss blev det värst för min del, jag rökade bort mina känslor, jag ville inte veta av killar, jag träffade ingen kille på någon månad. Men just en dag minns jag, jag hade mått så dåligt på natten, sovit skit dåligt, för jag hade absinens för jag skulle sluta, jag saknade killen, och allt va fuckt, då jag blir väckt av en len hand som klappa mig på ryggen, jag och tre till skulle ner till ån, röka och bada och sola, bara softa en vanlig sommar dag, men då kommer polisen, vi blir intagna på pisse prov, jag erkände att jag hade rökt, men sen visade mitt pisseprov negativt?! men fick ändå åka på soc möte. Andra gången jag fick åka polisbil för brott jag begått..
Vintern 2009 åkte jag till Landskrona utan att jag egentligen fick, jag fick inte åka dit pga att det bara hände skit med hon jag umgicks med där ifrån, jag fick inte umgås med någon av dom tre jag träffade. Men jag gjorde det ändå. Vi frös och ville ha värme, så vi tänkte få upp en dörr på ett cafe och sitta där inne, men jag och en av dom andra stod bara på "dansgolvet" och dummade oss, sen ser vi två tanter och en hund komma, så vi sticker, kollar ut genom fönstret och ser fyra polisbilar komma med blåljus, jag tänkte bara "nu e jag fuckt", dom visiterade oss alla, frågade frågor osv. sen körde dom mig hem, men lovade att inget skulle hända. tredje gången jag fick åka polisbil, fast jag itne gjort ett skit!
Tiden gick och en dag (flera månader senare!) får jag ett samtal i skolan av min syster "pernilla, mamma börjar tröttna hon sa innan, jag orkar inte mer, jag skickar snart bort henne" , hon berättar också att vi fått hem papper från polisen att jag ska på förhör i landskrona, jag visste att allt va fel, att jag inte sagt något, jag berätta allt när jag kom hem, jag började gråta, jag skämdes, samtidigt som jag kände mig som en gud. Förhöret gick bra, och jag fick inget på mig eftersom jag inte gjort något. 

Jag har alltid haft tur, jag har blivit tagen, men alltid blivit friad. Men jag ahr insett nu att jag ska sluta, att jag inte borde göra skit mer, och det ska jag inte! Jag ahr skärpt mig nu.. Jag börjar antagligen jobba nästa vecka, jag umgås med folk som e rena från skit,jag vet vilket umgänge jag ska hålla till mig nu, och även om jag umgås med folk som rökar och håller på emd skit, kan jag gå därifrån och säga nä, jag e stark nu, nu e jag redo på att va bra, jag också!


Jag 2009



jag 2011

Kommentarer
Postat av: Cajsa

God morgon sötnos! Det blev en tiiiidig morgon för mig. Är astrtött..^^ allt bra?

2011-03-04 @ 07:07:10
URL: http://cajsa1.webblogg.se/
Postat av: Alexandra - ♥

Bra sagt! :)

2011-03-04 @ 15:18:02
URL: http://alexaandrabrunander.blogg.se/
Postat av: Alexandra - ♥

Den sista bilden var riktigt härlig! :)

2011-03-04 @ 18:30:26
URL: http://alexaandrabrunander.blogg.se/
Postat av: Alexandra - ♥

Hahah hur kommer det sig då? :P

2011-03-04 @ 19:18:28
URL: http://alexaandrabrunander.blogg.se/
Postat av: Cajsa

hemma från en LÅÅÅNG dag! Allt bra med dig?

Ska sova nu, ligger efter massor i bloggen men ska börja ta igen allt i morron kväll! :D höres i morron sötnos!

2011-03-04 @ 23:45:01
URL: http://cajsa1.webblogg.se/
Postat av: emelie

jo det är väl bra, förutom att jag är sjuk :(

2011-03-04 @ 23:57:48
URL: http://plimplom.blogg.se/
Postat av: Alexandra - ♥

Hahah där ser man :P

2011-03-05 @ 11:59:43
URL: http://alexaandrabrunander.blogg.se/
Postat av: simone

Riktigt snygg du är! :D

2011-03-08 @ 16:26:09
URL: http://simoneh.se
Postat av: Zami

Söt du är :D

2011-03-10 @ 17:20:22
URL: http://zandrajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0